Čerstvý vzduch znižuje stres

HealthFactory
4899 Array ( ) Array ( [0] => WP_Term Object ( [term_id] => 92 [name] => HealthFactory [slug] => healthfactory [term_group] => 0 [term_taxonomy_id] => 92 [taxonomy] => category [description] => [parent] => 0 [count] => 122 [filter] => raw [cat_ID] => 92 [category_count] => 122 [category_description] => [cat_name] => HealthFactory [category_nicename] => healthfactory [category_parent] => 0 ) )

Milí športovci,  nachádzame sa v období plnom negatívnych správ, ktoré nás dostávajú čím ďalej viac do stresu. Práve stres môže vážne ohroziť naše zdravie a náš život.

Jednou zo zmien vyvolanou stresom je klesajúca imunitná aktivita: poďme preto tráviť čo najviac času na čerstvom vzduchu, ktorý znižuje stres a je nenahraditeľný pre regeneráciu duševných síl a udržanie zdravia. Aktívny pohyb vonku pomáha telu vyrovnávať sa s vírusmi, baktériami a telo sa stáva prirodzene odolnejším.

Kedy sa vrátime  naplno ku svojim voľno časovým aktivitám zatiaľ bohužiaľ nikto nevie. Neberme telu pravidelný pohyb, na ktorý sú mnohí z nás zvyknutí! Naopak, pohyb teraz potrebujeme viac ako inokedy. Pamätajme si, že každý pohyb sa počíta, aj obyčajná chôdza, ktorá je pre všetkých nadprirodzenejším pohybom a zdraviu najviac prospešná.

Pre svoje telo urobíme dobre, ak vyrazíme na dlhú prechádzku do prírody a zhlboka sa nadýchame čerstvého vzduchu. Teraz, keď sú športoviská zavreté, popozerajte sa okolo svojho bydliska. Nájdite najbližší park, naplánujte si výlet do lesa alebo sa vyberte na hory. Verte mi, že nohy môžete horskou turistikou unaviť rovnako, ako pri  “ leg day „vo fitness centre.

Vonkajších športových aktivít by sme napočítali desiatky, ale panujúce jarné počasie je ako stvorené pre behanie. Vďaka chladnejšiemu vzduchu sa lepšie dýcha než v letných mesiacoch a stále vám stačí ľahšia vrstva oblečenia.

Viem, že beh nie je pre každého. Jedná sa o fyzicky náročný šport a predovšetkým správna technika behu je veľmi náročná. Všetko sa dá naučiť keď budete chcieť a nebude vám v tom brániť váš zdravotný stav. Nezáleží na tom, či ste pravidelní bežci alebo začiatočníci, behajte vždy pocitovo. Majte zo svojho výkonu radosť. Niekedy to pôjde lepšie, niekedy horšie. Vždy sa pochváľte a usmejte sa na seba.

Vhodne zvolená športová aktivita nám všetkým pomáha zlepšiť svoju fyzickú kondíciu. Každý športovec ale potvrdí, že pri pravidelnom pohybe necítime len fyzické zlepšenie, ale aj psychické. Šport na čerstvom vzduchu môže robiť s naším telom zázraky. Je to ventil proti stresu.

Autor Kateřina Vinařová