Cvičenie ako úľava od stresu

HealthFactoryTipy
7559 Array ( ) Array ( [0] => WP_Term Object ( [term_id] => 92 [name] => HealthFactory [slug] => healthfactory [term_group] => 0 [term_taxonomy_id] => 92 [taxonomy] => category [description] => [parent] => 0 [count] => 122 [filter] => raw [cat_ID] => 92 [category_count] => 122 [category_description] => [cat_name] => HealthFactory [category_nicename] => healthfactory [category_parent] => 0 ) [1] => WP_Term Object ( [term_id] => 75 [name] => Tipy [slug] => tipy [term_group] => 0 [term_taxonomy_id] => 75 [taxonomy] => category [description] => [parent] => 0 [count] => 22 [filter] => raw [cat_ID] => 75 [category_count] => 22 [category_description] => [cat_name] => Tipy [category_nicename] => tipy [category_parent] => 0 ) )

Pokiaľ trpíte každodennou vysokou psychickou záťažou, vysokou úrovňou stresu napríklad ešte v kombinácii s kardiovaskulárnym obmedzením alebo chorobou, musíte priebežne riešiť radu nových stresorov. Riešenie častejších návštev lekára, zvykanie si na nové lekárske ošetrenie a prispôsobenie sa zmenám životného štýlu sú len niektoré z faktorov, ktoré vám môžu spôsobiť stres a úzkosť.

Našťastie, môžete podniknúť niekoľko jednoduchých krokov, ktoré vám pomôžu zmierniť stres. Mnoho z týchto krokov môže pomôcť zlepšiť aj vaše celkové zdravie, vrátane zdravia vášho srdca. Cvičenie je jednou z najlepších stratégií boja proti stresu a zvládanie srdcových chorôb.

Fyzická aktivita môže pomôcť znížiť celkovú hladinu stresu a zlepšiť kvalitu života a to ako psychicky, tak aj fyzicky. Pravidelné cvičenie môže mať pozitívny vplyv na vašu náladu, zmiernením napätia, úzkosti, zlej nálady a mierne depresie, ktoré často idú ruka v ruke so stresom. Môže zlepšiť kvalitu vášho spánku, čo môže byť negatívne ovplyvnené stresom, depresiou a úzkosťou. Môže tiež pomôcť zvýšiť vašu úroveň spoľahlivosti.

Ako cvičenie pomáha pri strese?

Fyzická aktivita zlepšuje schopnosť vášho tela využívať kyslík a tiež zlepšuje prietok krvi. Obe tieto zmeny majú priamy vplyv na váš mozog. Cvičenie tiež zvyšuje produkciu endorfínov v mozgu. Endorfíny sú „príjemné“ neurotransmitery, ktoré sú zodpovedné za vytúženú „hladinu šťastia“. To je pocit pohody a eufórie, ktorý po cvičení zažíva mnoho ľudí.

Fyzická aktivita vám tiež môže pomôcť zbaviť sa starostí. Opakované pohyby spojené s cvičením podporujú sústredenie skôr na vaše telo ako na vašu myseľ. Sústredením sa na rytmus svojich pohybov zažívate pri cvičení veľa rovnakých výhod ako z meditácie. Zameranie na jedinú fyzickú úlohu môže vytvoriť pocit energie a optimizmu. Toto zameranie môže pomôcť zaistiť kľud a jasnosť.

Niektorí ľudia si hneď po tréningu všimnú zlepšenie nálady. Tieto pocity tým nekončia, ale všeobecne sa časom kumulujú. Je pravdepodobné, že si všimnete zvýšený pocit pohody, keď zostanete odhodlaní dôsledne cvičiť.

Okrem priameho vplyvu na hladinu stresu, pravidelné cvičenie tiež podporuje optimálne zdravie inými spôsobmi. Zlepšenie vášho celkového zdravia môže pomôcť nepriamo zmierniť hladinu stresu. Zlepšením fyzickej pohody a zdravia srdca sa budete cítiť menej stresovaní.

Medzi niektoré z ďalších výhod môže cvičenie pomôcť:

  • Posilniť svoje svaly a kosti
  • posilniť imunitu, čo môže znížiť riziko ochorenia a infekcie
  • znižuje váš krvný tlak, niekedy rovnako ako niektoré antihypertenzné lieky
  • zvýšiť hladinu dobrého cholesterolu v krvi
  • zlepšiť váš krvný obeh
  • zlepšiť vašu schopnosť kontrolovať váhu
  • vám pomôže lepšie spať v noci
  • získanie novej energie

Koľko cvičenia potrebujete?

American Heart Association (AHA) odporúča, aby ste každý týždeň absolvovali aspoň 150 minút miernej aerobnej aktivity. Navrhujú to rozdeliť na 30-ti minútové tréningy aspoň päť dní v týždni. Pokiaľ máte nedostatok času a nemôžete sa dostaviť na celé 30minutové cvičenie, ukázalo sa, že tri 10-ti minútové tréningy fungujú takmer rovnako dobre ako 30 minút naraz.

AHA tiež odporúča, aby ste do svojej týždennej rutiny zahrnuli aspoň dve aktivity na posilnenie svalov. Mali by ste poriadne trénovať všetky svoje hlavné svalové skupiny, vrátane rúk, ramien, hrudníka, chrbta, brucha, nôh, brucha a ďalších hlavných svalov.

Pokiaľ s cvičebným programom začínate, nezabudnite postupne zvyšovať úroveň fyzickej aktivity. Váš lekár vám napríklad môže navrhnúť, aby ste začali s 20-minútovým aeróbnym cvičením, tri dni v týždni a postupne zvyšovali.

Aké typy cvičenia pomáhajú pri strese?

Existuje veľa spôsobov, ako splniť svoje týždenné ciele cvičenia. Aký druh fyzickej aktivity by ste si mali vybrať? Nemusíte byť maratónsky bežec alebo elitný športovec, aby ste zažili úľavu od stresu pri cvičení. Užitočné môže byť takmer akékoľvek cvičenie.

Zvážte napríklad vyskúšanie miernych aeróbnych cvičení, ako sú:

  • cyklistika
  • rýchla chôdza alebo jogging
  • plávanie alebo vodný aerobik
  • využitie kardio strojov vo fitness centre
  • tanečné skupinové lekcie
  • veslovanie na trenažéri

Pokiaľ ide o cvičenie na posilnenie svalov, zvážte vzpieranie alebo aktivity s odporovými pásmi.

Akýkoľvek druh cvičenia môže zvýšiť vašu kondíciu a znížiť stres. Je však dôležité zvoliť si aktivitu, ktorá vás skôr baví, ako desí. Pokiaľ sa vám voda nepáči, nevyberajte si ako aktivitu plávanie. Pokiaľ vás myšlienka na beh znepokojuje, tréning na preteky 5K vám nepomôže zmierniť stres. Vyskúšajte rôzne aktivity, dokým nenájdete tie, ktoré vás bavia. Keď sa bavíte, pravdepodobne sa budete držať rutiny cvičenia.

Cvičenie s niekým iným môže tiež prispieť k výhodám cvičenia, ktoré potláčajú stres. Keď ich zdieľate s rodinnými príslušníkmi a priateľmi, môže sa cvičenie javiť skôr ako zábava a menej ako práca.

Poraďte sa s lekárom a profesionálnym trénerom

Pokiaľ nemáte kondíciu alebo s cvičením začínate, požiadajte svojho lekára o radu, aké formy cvičenia sú pre vás to pravé. S konkrétnym cvičením vám potom poradia profesionálni športoví tréneri. Môžu vám pomôcť vyvinúť bezpečnú a efektívnu tréningovú rutinu, pričom zohľadní vašu konkrétnu kondíciu a úroveň kondície.

Výhody cvičení uvoľňujúcich stres si môžete užiť aj keď nemáte kondíciu alebo nie ste atletický typ. Pravidelné cvičenie vám môže pomôcť cítiť sa menej v strese, úzkostne, depresívne a uvoľnenejšie, optimistickejšie a šťastnejšie. Môže tiež potlačiť príznaky začínajúcich chorôb kardiovaskulárneho systému.

Autor Form Factory

3066 Array ( [sautor] => form-factory ) Array ( )

Fitness kluby Lamač a Nivy

Spoločnosť Form Factory patrí medzi významných poskytovateľov fitness služieb a zdravého životného štýlu. Na Slovensku Form Factory prevádzkuje 2 kluby, nachádzajúce sa v OC Galéria Lamač a Centrum Nivy. Vo Form Factory sa zameriavame na to, aby sme vám ponúkli nové, jedinečné programy, v rátane svetovo obľúbených programov Les Mills, vďaka ktorým bude pre vás cvičenie zábavné, náročné, a predovšetkým účinné. Pre vašu relaxáciu je v kluboch k dispozícii aj sauna. Naši tréneri a lektori sú si vedomí toho, že kľúčom k úspechu sú nielen skúsenosti, ktoré vám môžu ponúknuť, ale taktiež správna atmosféra. Vďaka nej vás budú motivovať k dosiahnutiu ešte lepších výsledkov. Naším cieľom je, aby sa u nás každý z vás cítil dobre a aby sme mohli maximálne vyhovieť všetkým vašim potrebám.