Potraviny zlepšujúce imunitný systém

HealthFactoryStrava
8246 Array ( ) Array ( [0] => WP_Term Object ( [term_id] => 92 [name] => HealthFactory [slug] => healthfactory [term_group] => 0 [term_taxonomy_id] => 92 [taxonomy] => category [description] => [parent] => 0 [count] => 122 [filter] => raw [cat_ID] => 92 [category_count] => 122 [category_description] => [cat_name] => HealthFactory [category_nicename] => healthfactory [category_parent] => 0 ) [1] => WP_Term Object ( [term_id] => 90 [name] => Strava [slug] => strava [term_group] => 0 [term_taxonomy_id] => 90 [taxonomy] => category [description] => [parent] => 0 [count] => 27 [filter] => raw [cat_ID] => 90 [category_count] => 27 [category_description] => [cat_name] => Strava [category_nicename] => strava [category_parent] => 0 ) )

Obdobie chrípok a nachladnutí je v plnom prúde. Ako sa čo najúčinnejšie brániť aby Vás choroba neskolila? Skúste do Vášho jedálnička zaradiť týchto pár potravín a Vaše telo a imunita Vám budú vďačné.

1. Citrusové plody

Pomaranče, mandarinky, grep, pomelo. Zaraďte na jeseň toto ovocie. Obsahuje vitamín C, ktorý má antibakteriálne účinky a je skvelý antioxidant. Okrem toho sú tiež dobrým zdrojom karotenoidov a flavonoidov, ktoré sú pre imunitný systém taktiež veľkým prínosom.

2. Kyslá kapusta

Jeden z najlepších a najlacnejších zdrojov vitamínu C. Obsahuje tiež probiotiká, ktoré sú základom pre zdravé črevá a teda základom imunity. 

3. Zázvor

Tento koreň obsahuje gingerol, ktorý má silné antibakteriálne účinky. Práve preto je dobré ho piť pri začiatočných prejavoch choroby. Môžete vďaka nemu predísť rozvoju ochorenia. Neodporúča sa ale tento čaj požívať dlhodobo, denná maximálna dávka predstavuje cca 2cm tohto koreňa. 

4. Cesnak

V cesnaku je prítomná látka menom allicin, ktorá má silné antibakteriálne účinky. Vďaka tomu je práve cesnak považovaný za najsilnejšie prírodné antibiotikum. Preto, ak cítite, že na Vás niečo “lezie”, uvarte si cesnakovú polievku, alebo si spravte cesnakovú pomazánku. V prípade, že Vám cesnak nerobí dobre, skúste vybrať klíčok zo stredu.

5. Orechy a semienka

Oriešky sú jednoducho liekom na všetko. Omega 3 nenasýtené mastné kyseliny majú protizápalové účinky a napomáhajú imunitnému systému v boji. Nedávajte si ale namiesto orechov arašidy. Tie obsahujú tuky nasýtené, takže veľa pozitívneho vplyvu nemajú.

Autor NutritionPro

3075 Array ( [sautor] => nutrationpro ) Array ( )

Prémiová krabičková diéta NutritionPro

Jedálniček zostavujeme na mieru cieľom a telesnej kompozícii. Dôležitá je pre nás rozmanitosť jedálničkov a prémiové suroviny. Distribúcia v rámci Českej republiky.

Viac sa o nás dozviete na: nutritionpro.cz