Rest day a jeho benefity

HealthFactory
10056 Array ( ) Array ( [0] => WP_Term Object ( [term_id] => 92 [name] => HealthFactory [slug] => healthfactory [term_group] => 0 [term_taxonomy_id] => 92 [taxonomy] => category [description] => [parent] => 0 [count] => 124 [filter] => raw [cat_ID] => 92 [category_count] => 124 [category_description] => [cat_name] => HealthFactory [category_nicename] => healthfactory [category_parent] => 0 ) )

Ak svoje cvičenie naozaj milujete, je lákavé vynechať dni odpočinku. Koniec koncov, vidíte veľký pokrok, vaša energetická hladina je na vrchole a pri nečinnosti ste ako na ihlách. Čím viac cvičenia, tým lepšie, nie?

Cvičenie, tak ako väčšina vecí v živote, je o rovnováhe. Aj keď je skvelé, že chcete cvičiť tvrdo a často, čas na odpočinok je nevyhnutnou súčasťou každého cvičebného plánu a dokonca aj profesionálni športovci si začleňujú čas odpočinku a nenáročného cvičenia do svojich týždenných tréningov.

Dni odpočinku umožňujú vášmu telu aj mysli získať čas na zotavenie. Zabraňujú vyhoreniu a strate pocitu, že ste pripravení a schopní vložiť všetko do ďalšieho tréningu. Odpočinok tiež dodáva vášmu telu čas na prispôsobenie sa tréningu a stať sa silnejším a fit, takže budete mať lepšie predpoklady na to, aby váš ďalší tréning správne zabral, ako keby ste vynechali obdobie zotavenia.

Jednoducho povedané, ak si chcete užiť stabilný pokrok, budete si musieť občas vyložiť nohy. Ale koľko dní odpočinku by ste si mali vziať, aké sú jeho výhody a musíte stráviť celý deň na pohovke s ovládačom? Tu je všetko, čo potrebujete vedieť o odpočinku a regenerácií.

4 dôvody, prečo by ste si mali oddýchnuť

Budete mať viac sily

Hoci si možno myslíte, že k nárastu kondície dochádza len vtedy, keď trénujete do odpadnutia, odpočinok je rovnako dôležitý, ak chcete dosiahnuť svoje tréningové ciele.

Keď odpočívate, vaše svaly sa začnú hojiť a zosilňovať, čo znamená, že v budúcnosti budete môcť robiť rovnaký tréning s menším úsilím.

Vyhnete sa zraneniam z pretrénovania

Ak vynecháte dni odpočinku, môže to viesť k zraneniu. Cvičenie v stave, kedy sú vaše telo a myseľ unavené, znamená, že je pravdepodobnejšie, že nebudete vo forme. Hrozí vám tiež zranenie z nadmernej záťaže, pretože telo neustále stresujete, namáhate ho a nedávate mu potrebný čas na to, aby sa samo zotavilo.

Zvýšenie počtu vašich tréningov, alebo zvyšovanie ich intenzity bez toho, aby ste svojmu telu poskytli dostatok času na odpočinok a zotavenie, je častou príčinou zranení, ako sú stresové zlomeniny a tendinopatia. Nedávna štúdia zistila, že zranenia z nadmernej záťaže boli najbežnejšími typmi zranení vo vrcholovej atletike, čo viedlo k najmenej trojtýždňovej prestávke pre zranených športovcov.

Lepšie pokroky

Trénujete príliš veľa bez odpočinku a môžete vidieť, ako sa váš kondičný pokrok zastavil alebo dokonca zaradil spiatočku. Cvičenie uvoľňuje stresové hormóny a rovnako ako dlhé hodiny bez voľna môžu negatívne ovplyvniť vaše zdravie, príliš veľa cvičenia bez dostatočného odpočinku môže viesť k vyhoreniu.

Odpočinok = lepšie výsledky

Všetci poznáme ten pocit. Práve ste absolvovali 30 sekúnd HIIT cvičenia a prisaháte, že už nikdy nebudete môcť urobiť ďalšie angličáky. Potom, už o 20 sekúnd neskôr, ste pripravení znova sa naštartovať a ísť plnou rýchlosťou.

Také sú dni odpočinku. Voľný čas dáva vášmu telu a mysli čas na resetovanie, dobitie a zotavenie. Vaše svaly budú menej boľavé a unavené a namiesto toho, aby ste len prechádzali pohybmi, budete môcť venovať úsilie potrebné na dosiahnutie výsledkov pre vaše ďalšie cvičenie.

Štúdie ukázali, že nedostatok spánku môže mať za následok nízku motiváciu sa zapojiť do voľnočasových aktivít, ktoré si zvyčajne užívate, a nedostatok duševných prestávok na zotavenie sa z cvičenia môže mať podobný účinok. Mini prestávky udržia vašu motiváciu na plné obrátky a zabránia tomu, aby sa cvičenie stalo namáhavým. Absencia spôsobuje, že mojo silnie.

Čo by ste mali robiť počas dní odpočinku?

Prechádzky so psom, hranie sa s deťmi v parku, strečing a automasáž pomocou nástroja, ako je penový valec vám rozprúdi krv a pomôže vám relaxovať.

Ak si nie ste istí, či si oddýchnuť alebo cvičiť, počúvajte svoje telo. Opýtajte sa sami seba, chcete ďalší deň odpočinku, pretože sa cítite leniví, alebo potrebujete ďalší deň odpočinku, pretože zotavenie vám trvá dlhšie ako zvyčajne?

Autor Form Factory

3066 Array ( [sautor] => form-factory ) Array ( )

Fitness kluby Lamač a Nivy

Spoločnosť Form Factory patrí medzi významných poskytovateľov fitness služieb a zdravého životného štýlu. Na Slovensku Form Factory prevádzkuje 2 kluby, nachádzajúce sa v OC Galéria Lamač a Centrum Nivy. Vo Form Factory sa zameriavame na to, aby sme vám ponúkli nové, jedinečné programy, v rátane svetovo obľúbených programov Les Mills, vďaka ktorým bude pre vás cvičenie zábavné, náročné, a predovšetkým účinné. Pre vašu relaxáciu je v kluboch k dispozícii aj sauna. Naši tréneri a lektori sú si vedomí toho, že kľúčom k úspechu sú nielen skúsenosti, ktoré vám môžu ponúknuť, ale taktiež správna atmosféra. Vďaka nej vás budú motivovať k dosiahnutiu ešte lepších výsledkov. Naším cieľom je, aby sa u nás každý z vás cítil dobre a aby sme mohli maximálne vyhovieť všetkým vašim potrebám.