Ako na spánok v zimnom období

HealthFactoryTipy
11008 Array ( ) Array ( [0] => WP_Term Object ( [term_id] => 92 [name] => HealthFactory [slug] => healthfactory [term_group] => 0 [term_taxonomy_id] => 92 [taxonomy] => category [description] => [parent] => 0 [count] => 160 [filter] => raw [cat_ID] => 92 [category_count] => 160 [category_description] => [cat_name] => HealthFactory [category_nicename] => healthfactory [category_parent] => 0 ) [1] => WP_Term Object ( [term_id] => 75 [name] => Tipy [slug] => tipy [term_group] => 0 [term_taxonomy_id] => 75 [taxonomy] => category [description] => [parent] => 0 [count] => 42 [filter] => raw [cat_ID] => 75 [category_count] => 42 [category_description] => [cat_name] => Tipy [category_nicename] => tipy [category_parent] => 0 ) )

Spánok je veľmi dôležitý, ako pre našu fyzickú, tak predovšetkým aj psychickú kondíciu. To platí dvojnásobne v období zimných ponurých mesiacov, kedy nás vyčerpáva tma a chlad zvonku. Veľa podnetov naraz môže nabúrať spánkové zvyky nepostrádateľné pre naše následné fungovanie po celý deň.

Cez noc sa telo potrebuje maximálne zregenerovať a dobiť energiu, aby lepšie odolávalo zlým vplyvom zimy a my sme si tak mohli užívať len to krásne, čo nám toto obdobie prináša. Spánok je navyše výborná prevencia pred prechladnutím, chrípkou a ďalšími ochoreniami, pretože oddýchnutý organizmus je silnejší a nepodľahne chorobe tak ľahko.

Cvičením k zdraviu aj správnemu spánku

Odborníci sa zhodujú, že cvičenie má pozitívne účinky aj na zaspávanie. Dopomáha ku kvalitnejšiemu spánku, ale zároveň uľahčuje vstávanie, pokiaľ cvičenie zaradíte medzi svoje pravidelné ranné činnosti.

Nemusíte denne drieť hodiny v posilňovni, aby ste unavili telo a večer rýchlo zaspali. Naopak zvýšenú fyzickú námahu pred spánkom neodporúčame! Ráno stačí krátka rozcvička alebo pretiahnutie svalov a uvidíte, že sa vám vaše telo po pár týždňoch odvďačí. Dôležité je prinútiť sa k tejto činnosti aj v pomerne lenivých zimných mesiacoch a vytvoriť si tak zdravý návyk, ktorý potom vydrží aj po zvyšok roka.

Preč s kofeínom večer

Kofeín nie je vhodné piť vo večerných hodinách, to je známa vec. Pokiaľ však máte problémy so spánkom, vyvarujte sa ho úplne. Konzumácia kofeínu v dopoludňajších hodinách je v poriadku, ale v tých popoludňajších už kávu radšej vymeňte za ovocný alebo bylinkový čaj.

Ideálne je zhruba pol hodinu až hodinu pred spaním vypiť medoukový čaj, ktorý má skvelé upokojujúce účinky a nášmu organizmu tak napomáha k rýchlejšiemu zaspávaniu. Navyše v tomto zimnom čase tiež krásne prehreje zvnútra.

Ani zima, ani teplo

Ideálna teplota na spánok je zhruba o 2 °C nižšia ako v ostatných miestnostiach. Ak máte v spálni teplejšie, môžete sa budiť teplom alebo smädom. Naopak chladnejšie prostredie nám nepridá pri rannom vstávaní, kedy sa nám nechce z vyhriatych perín. Stiahnite si na noc kúrenie o pár stupňov.

Krátke vyvetranie pred spaním a po prebudení je výborným pomocníkom aj napriek tomu, že je vonku zima. Vzduch v miestnosti sa vymení a vám sa bude hneď zaspávať alebo vstávať lepšie.

Autor Form Factory

3066 Array ( [sautor] => form-factory ) Array ( )

Fitness klub

Spoločnosť Form Factory patrí medzi významných poskytovateľov fitness služieb a zdravého životného štýlu. Vo Form Factory sa zameriavame na to, aby sme vám ponúkli nové, jedinečné programy, v rátane svetovo obľúbených programov Les Mills, vďaka ktorým bude pre vás cvičenie zábavné, náročné, a predovšetkým účinné. Pre vašu relaxáciu je v kluboch k dispozícii aj sauna. Naši tréneri a lektori sú si vedomí toho, že kľúčom k úspechu sú nielen skúsenosti, ktoré vám môžu ponúknuť, ale taktiež správna atmosféra. Vďaka nej vás budú motivovať k dosiahnutiu ešte lepších výsledkov. Naším cieľom je, aby sa u nás každý z vás cítil dobre a aby sme mohli maximálne vyhovieť všetkým vašim potrebám.