Ako jesť, aby kĺby a svaly fungovali

HealthFactory
6241 Array ( ) Array ( [0] => WP_Term Object ( [term_id] => 92 [name] => HealthFactory [slug] => healthfactory [term_group] => 0 [term_taxonomy_id] => 92 [taxonomy] => category [description] => [parent] => 0 [count] => 122 [filter] => raw [cat_ID] => 92 [category_count] => 122 [category_description] => [cat_name] => HealthFactory [category_nicename] => healthfactory [category_parent] => 0 ) )

Bolesť chrbta a kĺbov je fenoménom tejto doby. Liečba týchto bolestí je zložitá a dlhodobá, ale aj v tomto prípade môže pomôcť správna strava.

Prvou vecou, ​​ktorú by sme mali urobiť, je zhodnotiť našu telesnú hmotnosť. Možností ako to je veľa, ale asi najjednoduchšie je výpočet BMI. Vypočíta sa ako váha (kg) / výška (m)2.

Tento výpočet nie je dobré aplikovať pri ľuďoch s veľkým množstvom svalovej hmoty, ale pre väčšinu populácie je zodpovedajúci. Ak je táto hodnota na 25, ide už o ľahkú nadváhu a je dobré zamyslieť sa, či by nebola vhodná redukcia.

Kĺbové ochorenia

Pokiaľ vás bolia kolená, lakte alebo iné kĺby, pridajte do jedálnička potraviny bohaté na antioxidanty, predovšetkým vitamíny A, E, C. Z minerálnych látok je vhodné pridať selén a zinok. Pridajte teda oriešky, obilné klíčky, mrkvu, žĺtok, morské ryby a ak máte radi pečienku, pokojne si ju občas dajte. Je plná vitamínu A.

Osteoporóza

Častým kĺbovým ochorením je osteoporóza. Ide o ochorenie, pri ktorom dochádza k rednutiu kostí. K rozvoju dochádza najviac po 65. roku života, ale prevenciu je vhodné zaradiť už v mladosti. Hlavným prvkom, ktorý by sa mal dopĺňať je vápnik. Dbajte teda na dostatočný príjem mliečnych výrobkov, z ktorých sa vstrebáva najlepšie. K dobrej využiteľnosti vápnika je nevyhnutný aj vitamín D. Ten nájdete predovšetkým v rybách, žĺtkoch alebo mlieku.

Ako prevencia osteoporózy je tiež dôležitý pohyb. Pridajte teda do svojho života pravidelný prirodzený pohyb, ako je chôdza. Dajte si cieľ prejsť aspoň 8 tisíc krokov denne.

Základom dobrej regenerácie a liečby sú vždy bielkoviny. Ak ich máme v jedálničku nedostatok, nemá telo z čoho brať stavebné látky na obnovenie tkanív. Minimálny príjem by mal byť 1,2-1,4g / kg telesnej hmotnosti. Príjem je vhodné rozdeliť do viacerých porcií za deň, aby bola využiteľnosť čo najvyššia.

Autor NutritionPro

3075 Array ( [sautor] => nutrationpro ) Array ( )

Prémiová krabičková diéta NutritionPro

Jedálniček zostavujeme na mieru cieľom a telesnej kompozícii. Dôležitá je pre nás rozmanitosť jedálničkov a prémiové suroviny. Distribúcia v rámci Českej republiky.

Viac sa o nás dozviete na: nutritionpro.cz