Výhody cvičenia s vlastnou váhou

CvikyTipy
10997 Array ( ) Array ( [0] => WP_Term Object ( [term_id] => 88 [name] => Cviky [slug] => cviky [term_group] => 0 [term_taxonomy_id] => 88 [taxonomy] => category [description] => Máš pocit, že niektoré cviky ti jednoducho nejdú úplne ideálne? Potrebuješ ich viac vysvetliť a ukázať? Práve preto je tu táto kategória, kde ti vysvetlíme a ukážeme prevedenia rozličných cvikov. [parent] => 0 [count] => 27 [filter] => raw [cat_ID] => 88 [category_count] => 27 [category_description] => Máš pocit, že niektoré cviky ti jednoducho nejdú úplne ideálne? Potrebuješ ich viac vysvetliť a ukázať? Práve preto je tu táto kategória, kde ti vysvetlíme a ukážeme prevedenia rozličných cvikov. [cat_name] => Cviky [category_nicename] => cviky [category_parent] => 0 ) [1] => WP_Term Object ( [term_id] => 75 [name] => Tipy [slug] => tipy [term_group] => 0 [term_taxonomy_id] => 75 [taxonomy] => category [description] => [parent] => 0 [count] => 40 [filter] => raw [cat_ID] => 75 [category_count] => 40 [category_description] => [cat_name] => Tipy [category_nicename] => tipy [category_parent] => 0 ) )

Cvičenie s vlastnou váhou je jednoduchý a efektívny spôsob, ako posilniť svaly a zlepšiť celkovú fyzickú kondíciu. Tento druh cvičenia má mnoho výhod, ako napríklad nižšie nároky na vybavenie, flexibilitu v tréningu a možnosť cvičiť kedykoľvek, napríklad si tak rozšíriť svoj tréning v gyme bez nutnosti zložito vyberať potrebné stroje alebo pomôcky.

  • Flexibilita a ľahká dostupnosť

Cvičenie s vlastnou váhou môžeme prevádzkovať kedykoľvek a kdekoľvek, stačí nám len kúsok miesta v gyme, kde si môžeme zacvičiť.

  • Nie je potrebné špeciálne vybavenie

Cvičenie s vlastnou váhou nepotrebuje žiadne stroje, stačí nám len naša vlastná telesná hmotnosť. Nemusíme zložito kombinovať cviky na rôznych strojoch alebo sa trápiť s ich nastavením.

  • Posilňuje celé telo

Cvičenie s vlastnou váhou zahŕňa mnoho cvikov, ktoré posilňujú celé telo. Tento druh cvičenia posilňuje nielen svaly, ale aj svalovú vytrvalosť a koordináciu.

  • Zlepšuje funkčné pohyby

Cvičenie s vlastnou váhou sa zameriava na funkčné pohyby, ktoré sú bežné v každodennom živote. Tento druh cvičenia môže pomôcť zlepšiť rovnováhu, koordináciu a flexibilitu.

Tipy na najlepšie cviky

Kľuky (Push-ups)

Kľuky sú skvelým cvikom na posilnenie pŕs, ramien a tricepsov. Môžeme začať so kľukami na kolenách, pokiaľ nemáme dostatočnú silu na vykonanie štandardných kľukov.

Drepy (Squat)

Drepy sú vynikajúcim cvikom na posilnenie nôh a zadku. Môžeme ich vykonávať s vlastnou váhou, alebo ich sťažiť použitím kettlebellu, odporových gumičiek alebo činiek.

Plank

Plank je cvik na posilnenie brušných svalov a svalov chrbtice. Môžeme ho vykonávať v štandardnej pozícii alebo s natiahnutými pažami pre väčšiu náročnosť.

Power a High Jump

Výskoky patria medzi intenzívne cviky na posilnenie nôh a kardiovaskulárneho systému. Stačí sa postaviť s nohami do šírky ramien a skočiť čo najvyššie nahor. Môžeme tiež vykonávať rôzne variácie skokov, ako sú skoky na jednu nohu alebo skoky s vysokými kolenami.

 

Burpees (Angličáky)

Burpees sú kombinovaným cvikom, ktorý kombinuje drepy, sklapovačky a skoky. Je to vynikajúci cvik na posilnenie celého tela a zlepšenie kardiovaskulárnej kondície.

Pri cvičení s vlastnou váhou je dôležité dbať na správnu techniku a postupne zvyšovať záťaž. Môžeme začať s menším počtom opakovaní a postupne zvyšovať počet a náročnosť cvikov. Je tiež dobré zahrnúť do tréningu rôzne varianty cvikov a pravidelne meniť cviky, aby sa svaly nezvykli na stále rovnaké záťaže. Pokiaľ si nie ste istí, ako si správne zostaviť tréning s vlastnou váhou, určite sa poraďte s trénerom.

A pre tých z vás, ktorí preferujú cvičenie vo väčšej skupine, odporúčame zaradiť niektorú zo skupinových lekcií, ktorých vo Form Factory nájdete stovky každý mesiac. Optimálnymi kandidátmi na cvičenie s vlastnou váhou je rad programov Les Mills alebo tradičné prístupy v rámci HIIT a Tabata tréningov.

Na záver možno povedať, že cvičenie s vlastnou váhou je skvelým spôsobom, ako posilňovať svaly a zlepšovať celkovú fyzickú kondíciu. Pokiaľ sa rozhodneme pre tento druh tréningu, môžeme si byť istí, že nás čakajú mnohé výhody, ako je flexibilita v tréningu, nižšie náklady na vybavenie a posilnenie celého tela.

Autor Form Factory

3066 Array ( [sautor] => form-factory ) Array ( )

Fitness klub

Spoločnosť Form Factory patrí medzi významných poskytovateľov fitness služieb a zdravého životného štýlu. Vo Form Factory sa zameriavame na to, aby sme vám ponúkli nové, jedinečné programy, v rátane svetovo obľúbených programov Les Mills, vďaka ktorým bude pre vás cvičenie zábavné, náročné, a predovšetkým účinné. Pre vašu relaxáciu je v kluboch k dispozícii aj sauna. Naši tréneri a lektori sú si vedomí toho, že kľúčom k úspechu sú nielen skúsenosti, ktoré vám môžu ponúknuť, ale taktiež správna atmosféra. Vďaka nej vás budú motivovať k dosiahnutiu ešte lepších výsledkov. Naším cieľom je, aby sa u nás každý z vás cítil dobre a aby sme mohli maximálne vyhovieť všetkým vašim potrebám.