Anti aging tréning – odporúčanie

FitnessHealthFactory
7578 Array ( ) Array ( [0] => WP_Term Object ( [term_id] => 66 [name] => Fitness [slug] => fitness [term_group] => 0 [term_taxonomy_id] => 66 [taxonomy] => category [description] => [parent] => 0 [count] => 11 [filter] => raw [cat_ID] => 66 [category_count] => 11 [category_description] => [cat_name] => Fitness [category_nicename] => fitness [category_parent] => 0 ) [1] => WP_Term Object ( [term_id] => 92 [name] => HealthFactory [slug] => healthfactory [term_group] => 0 [term_taxonomy_id] => 92 [taxonomy] => category [description] => [parent] => 0 [count] => 124 [filter] => raw [cat_ID] => 92 [category_count] => 124 [category_description] => [cat_name] => HealthFactory [category_nicename] => healthfactory [category_parent] => 0 ) )

Pri procese oddialenia starnutia sa dá povedať, že akýkoľvek tréning je lepšie ako žiadne. Pri silovom tréningu to však platí dvojnásobne. Najdôležitejšie je zaradiť cviky viackĺbové, pri ktorých dochádza k vyplavovaniu testosterónu – a to ideálne s 70 – 80 % vášho maxima, s ktorým ste schopní spraviť 6-12 opakovaní v 3 – 4 sériách na svalovú skupinu, ktoré môžete doplniť cvikmi jednokĺbovými. Často opomínanou vecou je spôsob prevedenia cvikov. Odporúčame v koncentrickej fáze prevedenie impulzívnejšie, zatiaľ čo excentrickú fázu (uvedenie do základnej polohy) môžeme predĺžiť na 1,5 – 3 s k dosiahnutiu efektívnejších výsledkov. Nemali by sme zabúdať na správne prevedenie cvikov. V tomto prípade odporúčame konzultáciu s našimi osobnými trénermi. 

Ako sme už spomenuli, odporúčame zaradiť viackĺbové cviky, avšak nesmieme zabúdať aj na cviky jednokĺbové. Nižšie uvedené cviky sú vhodné pre obe pohlavia:

Nohy

Drep s vlastnou váhou (s oporou o fitball, na TRX); Drep s tyčou alebo so záťažou (kettlebell, corebag, jednoručné činky, atp) Výpady a ich rôzne variácie (výpadová chôdza, nožnicové výpady vpred a vzad); Pistol squaty s vlastnou váhou alebo potom so záťažou; Hipthrusty; Mŕtvy ťah; Leg press; predkopávanie .

Chrbát

Zhyby s rôznymi úchopmi s dopomocou (multifunkčná veža alebo s odporovou gumou); Sťahovanie kladky pred telo; Back pulls na stroji (veslovanie v sede); Priťahovanie tyče v predklone; Príťahy jednoručných činiek (kettlebelu) v predklone; Pullover.

Prsné svaly

Bench press s veľkou tyčou (na rovnej aj šikmej lavičke), Tlaky na rovnej alebo šikmej lavičke s jednorúčkami, Rôzne variácie klikov (s rotáciou, s príťahom kolien); Rozpažky na lavičke, Angličáky (tu dochádza k zapojeniu celého tela).

Ramená

Tlaky s jednorúčkami (ketllebely, veľkou tyčou) – je možné vykonať v niekoľkých variantách (v sede, v stoji na jednej nohe); Predpažovanie s jednorúčkami; Zapažovanie s jednorúčkami. 

Biceps 

Bicepsové zdvihy s jednorúčkami (s veľkou tyčou) v stoji alebo v sede; Kladivové zdvihy; Biceps na spodnej kladke.

Triceps

Tricepsové kliky; Dipy na bradlách (o lavičku); triceps na hornej kladke s rôznymi adaptérmi; Francúzske tlaky (v sede s činkou, v leže s nohami nahor, na kladke s lankami).

Zámerne sme nezaradili brušné svaly, pretože by sme ich mali zapájať neustále pri cvičení. A to predovšetkým kvôli správnemu nastaveniu v hlavných kĺbových segmentoch, správnemu nastaveniu dychového stereotypu a kvalitnej technike. Určite by sme odporúčali tzv. unilaterálne cviky – jednostranné (cviky, kedy zapájate pravú alebo ľavú polovicu tela izolovane od tej druhej). Má to niekoľko výhod. 

Z tých najväčších uvádzame: 

  • Je to viac podobné každodenným pohybom, ktoré vykonávame jednostranne (skoky, chôdza)
  • Zapája viac core a vyžaduje väčšiu trupovú stabilizáciu
  • Pomôže vyrovnať dysbalancie, ktoré sa vytvárajú neprimeraným zapájanám jednej svalovej partie či už v normálnom živote alebo pri športe (napr. nosenie kabelky na rovnakom ramene; pri jednostranných športoch – tenis, oštep) 
  • Kvôli vyrovnaniu dysbalancií dochádza k zlepšeniu výkonu

Autor Form Factory

3066 Array ( [sautor] => form-factory ) Array ( )

Fitness kluby Lamač a Nivy

Spoločnosť Form Factory patrí medzi významných poskytovateľov fitness služieb a zdravého životného štýlu. Na Slovensku Form Factory prevádzkuje 2 kluby, nachádzajúce sa v OC Galéria Lamač a Centrum Nivy. Vo Form Factory sa zameriavame na to, aby sme vám ponúkli nové, jedinečné programy, v rátane svetovo obľúbených programov Les Mills, vďaka ktorým bude pre vás cvičenie zábavné, náročné, a predovšetkým účinné. Pre vašu relaxáciu je v kluboch k dispozícii aj sauna. Naši tréneri a lektori sú si vedomí toho, že kľúčom k úspechu sú nielen skúsenosti, ktoré vám môžu ponúknuť, ale taktiež správna atmosféra. Vďaka nej vás budú motivovať k dosiahnutiu ešte lepších výsledkov. Naším cieľom je, aby sa u nás každý z vás cítil dobre a aby sme mohli maximálne vyhovieť všetkým vašim potrebám.