Chcem schudnúť

HealthFactoryStrava
9031 Array ( ) Array ( [0] => WP_Term Object ( [term_id] => 92 [name] => HealthFactory [slug] => healthfactory [term_group] => 0 [term_taxonomy_id] => 92 [taxonomy] => category [description] => [parent] => 0 [count] => 122 [filter] => raw [cat_ID] => 92 [category_count] => 122 [category_description] => [cat_name] => HealthFactory [category_nicename] => healthfactory [category_parent] => 0 ) [1] => WP_Term Object ( [term_id] => 90 [name] => Strava [slug] => strava [term_group] => 0 [term_taxonomy_id] => 90 [taxonomy] => category [description] => [parent] => 0 [count] => 27 [filter] => raw [cat_ID] => 90 [category_count] => 27 [category_description] => [cat_name] => Strava [category_nicename] => strava [category_parent] => 0 ) )

Tiež si každý rok dávate novoročné predsavzatia? 80 % všetkých  novoročných predsavzatí nejakým spôsobom súvisí s jedlom. Budem jesť pravidelne, budem jesť zdravo, prestanem jesť v noci…

A ako to zvyčajne dopadne? Väčšinou skončíme ešte v januári. Dôvody sú jednoduché. Nie sme ochotní venovať viac času a myšlienok jedlu. Pritom to nie je také náročné. Ide len o to, urobiť si návyky. Než si zvyknete na novú vec, trvá to väčšinou 21 dní. Takže skúste naozaj vydržať až do konca januára a potom by už malo byť všetko jednoduchšie.

Nejde o to dodržiavať všetko na 100 %, dôležité je uvedomiť si, že vždy je lepšie dodržiavať jedálny lístok na 80 % než na 50 % a lepšie na 50 % než na 30 % alebo dokonca 0 %. A ako na to? Robte malé, čiastkové kroky, ktoré sa budete postupne učiť.

1. Plánujte si jedlo

Každú nedeľu si sadnite a zamyslite sa nad programom ďalšieho týždňa. A tomu prispôsobte aj váš jedálny lístok. Naplánujte si tie jedlá, pri ktorých viete, že si ich budete môcť sami pripraviť. Ak vás čaká pracovný obed, pozrite si jedálny lístok reštaurácie a vyberte si najvhodnejšie jedlo.

2. Odmeňujte sa zdravo

Za dobre vykonanú prácu zákusok? Prečo? Radšej si kúpte nejaké exotické ovocie, dajte si za hrsť obľúbených orieškov alebo kúsok kvalitnej čokolády.

3. Choďte tou najjednoduchšou cestou.

Ak ste až doteraz boli mäsožravec, určite sa nezapájajte do výzvy „byť vegánom”. Ste zvyknutí jesť trikrát denne? Jedzte tak, ale vyvážene. Nech majú všetky tri jedlá správne zloženie. Nemáte radi ryby? Je to škoda, ale nezačínajte s diétou, ktorá obsahuje ryby 5x týždenne. Radšej si kúpte omega-3 mastné kyseliny a ryby zaraďujte postupne. Nestíhate si jedlá pripravovať do krabičiek? Objednajte si ich. Nájdite si pre vás tú najjednoduchšiu cestu k zdravému stravovaniu.

4. Nikdy si nehovorte nikdy.

Keď si dáte striktný zákaz alebo príkaz, budete mať v hlave uložené, že toto jedlo si už nikdy nebudete môcť dať, a preto na to budete mať o to väčšiu chuť. Krásnym príkladom je zákaz sladkého. Väčšina ľudí si po Vianociach povie, že už nikdy nebude jesť sladké. Takže najskôr zjedia komplet všetky zásoby, ktoré majú doma, aby ich to nelákalo. Potom týždeň až 14 dní, tí, čo majú pevnú vôľu, vydržia mesiac, sladké naozaj nejedia, ale potom pri krízovej situácii, únave, nedostatku spánku či strese zjedia celú cukráreň.

5. Nakupujte online.

Veľa obchodov, aj kamenných, už ponúka aj možnosť nakúpiť si online a nákup si len vyzdvihnúť. A vďaka tomuto nákupu si ustrážite unáhlený nákup sladkostí, údenín, zemiakových lupienkov, alkoholu a iných nezdravých vecí. Budete nakupovať z pohodlia domova, najedení a presne viete, čo máte v chladničke a čo nemáte.

A čo z toho vyplýva? Dávajte si len reálne predsavzatia. Nie je reálne, že už nikdy si nedáte nič sladké, nikdy si nedáte nič vysmážané. V živote vždy nastane situácia, kedy si niečo také dáte. Radšej si povedzte, že si to dáte len jedenkrát v týždni jedenkrát za mesiac alebo napríklad aj jedenkrát denne. Len je potrebné si špecifikovať množstvo. Keď si poviete jeden kus sladkého denne, tak to neznamená zjesť jeden kornútik zmrzliny, ale dať si napríklad kocku čokolády alebo proteínovú tyčinku alebo koláčik na raňajky (ak ho vhodne doplníte iným zdrojom bielkovín, tak by to nemal byť nejaký veľký problém a zásah do vašej diéty). Vždy vak záleží aj na cieľoch. Ak ste sa rozhodli na jeseň stáť na pódiu ako fitneska, tak, samozrejme, váš stravovací režim bude výrazne prísnejší. Ak len chcete svoj jedálny lístok urobiť zdravším, určite tak striktní byť nemusíte.

Autor NutritionPro

3075 Array ( [sautor] => nutrationpro ) Array ( )

Prémiová krabičková diéta NutritionPro

Jedálniček zostavujeme na mieru cieľom a telesnej kompozícii. Dôležitá je pre nás rozmanitosť jedálničkov a prémiové suroviny. Distribúcia v rámci Českej republiky.

Viac sa o nás dozviete na: nutritionpro.cz