Zamerané na dostatok energie

HealthFactory
9018 Array ( ) Array ( [0] => WP_Term Object ( [term_id] => 92 [name] => HealthFactory [slug] => healthfactory [term_group] => 0 [term_taxonomy_id] => 92 [taxonomy] => category [description] => [parent] => 0 [count] => 122 [filter] => raw [cat_ID] => 92 [category_count] => 122 [category_description] => [cat_name] => HealthFactory [category_nicename] => healthfactory [category_parent] => 0 ) )

Tiež máte občas pocit, že vám „dochádzajú baterky”? Dôvodov môže byť veľa. Od nedostatku spánku, zle zostaveného jedálneho lístka až po vplyv počasia. Ak sa tomuto stavu chcete vyhnúť, skúste dodržiavať niektoré z týchto bodov a budete mať energie na rozdávanie.

1. raňajkujte

Po noci, kedy hladujete, je dôležité dodať telu energiu. Inak začne šetriť a spomalí metabolizmus. Snažte sa do hodiny po prebudení zjesť aspoň nejaké jedlo. Kus ovocia, kašu, chlieb so syrom.

2.jedzte pravidelne

Ak telo vie, že bude mať pravidelný prísun živín, nemá potom dôvod ukladať energiu na horšie časy

3. otužujte sa

Otužovaním sa zväčší množstvo tzv. hnedého tuku, ktorý na rozdiel od bieleho tuku, ktorý máme napríklad na bruchu, dokáže regulovať telesnú teplotu s využitím energie práve z uloženého bieleho tuku.

4. choďte na slniečko

Dostatok slnečného svitu podporuje tvorbu hormónu nazývaného sérotonín. Ten sa tiež inak nazýva hormónom šťastia. Budete sa potom cítiť spokojnejší a všetky problémy zvládnete lepšie.

5. pozor na kofeín

Kofeín síce dokáže navodiť pocit zvýšenia energie, ale nepreháňajte to s ním. Môže narušiť spánok a pri vysokých dávkach môže mať aj zlý vplyv na sústredenosť.

6. pite dostatočne veľa

Nedostatok tekutín spôsobuje pocit únavy. Snažte sa teda aj teraz, počas zimných mesiacov, dodržiavať dostatočný príjem. Pite aspoň 1,5l denne a ideálne neslané nápoje bez kofeínu.

7. pridajte pohyb

Pri fyzickej aktivite sa vyplavujú endorfíny, ktoré zlepšujú náladu. Snažte sa preto pridať pohybovú aktivitu aspoň 3x týždenne. Nemusíte hneď ísť do fitka, ale môžete ísť na rýchlejšiu prechádzku, zaplávať si, vyraziť na bicykel. Vyberte si čokoľvek, čo vás bude baviť a snažte sa to robiť pravidelne.

8. vhodná spánková hygiena

Snažte sa celý týždeň chodiť spať a vstávať v približne rovnakú hodinu. Telo sa naučí na určitý režim a lepšie si oddýchne.

Autor NutritionPro

3075 Array ( [sautor] => nutrationpro ) Array ( )

Prémiová krabičková diéta NutritionPro

Jedálniček zostavujeme na mieru cieľom a telesnej kompozícii. Dôležitá je pre nás rozmanitosť jedálničkov a prémiové suroviny. Distribúcia v rámci Českej republiky.

Viac sa o nás dozviete na: nutritionpro.cz